Dag 10 Israelreis - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Hans en Jolande Teeuwen - WaarBenJij.nu Dag 10 Israelreis - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Hans en Jolande Teeuwen - WaarBenJij.nu

Dag 10 Israelreis

Door: Jolande en Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jolande

21 Oktober 2012 | Israel, Tel Aviv

Vandaag een beetje uit slapen. Om 7.30 uur de wekker. Om 8.15 in de ontbijtzaal voor een giga buffet met versgebakken wafels, ter plekke gebakken eitjes, brownies en meer van dat soort zaligheden. Nog maar 1 dag genieten, morgen gaan we weer aan de lijn denken. Je zou het haast vergeten, maar vandaag is het zondag. Om 9:00 uur hebben we de laatste dienst in Israel. Henk kijkt kort terug op onze ervaringen van de afgelopen dagen en doet dat vooral met het laten zingen van veel liederen. We sluiten af in een grote kring met het zingen van 'Zegen ons Algoed'.
Tot 12:00 uur hebben we onze kamers en daarna komt de bus. Tot die tijd vrije tijd. Jolande gaat naar de markt om onze laatste shekels stuk te slaan en Hans gaat lekker naar het strand. Wel even naar de juiste plek gaan, want er is een speciaal afgescheiden stuk strand voor de orthodoxe Joden die tussen twee schuttingen kunnen recreëren, de ene dag de mannen en de andere dag de vrouwen. Op het stuk strand voor de andere mensen zitten nog zo'n 20 leden van onze groep. Lekker even zwemmen en luieren in de zon. Bakje koffie erbij en lange vingers uit Nederland. Tot de laatste dag komen er nog voorraden uit de koffers :). Terug in het hotel nog even douchen. Jolande komt terug met haar inkopen. De markt was verder weg dan Eli dacht, dus ze heeft lekker de taxi genomen. De shekels zijn opgegaan aan wat laatste souvenirs.
Om 12:00 uur staat iedereen, behalve Gerard die een uur eerder al is vertrokken naar Korea, beneden en komt ook de bus met Dalal al aan. De koffers gaan rap de bus in, evenals de rollator en de rolstoel. Om 12:15 uur is het 'moven' richting vliegveld Ben Goerion. Die naam maakt na onze bezoek aan zijn dessert home toch meer indruk. Na een uitgebreide veiligheidscontrole, bij zo'n 25% van onze groep moet de koffer open, en een kort durende ontruiming van de hal (bommelding?), mogen we door richting de tax free zone. Voor zijn lange benen plek mag Hans El Al nog even extra sponsoren. Ze maken weer leuk misbruik van hun positie, want anderen zitten gratis bij de nooduitgang en zelfs in de rij naast Hans :(. We hebben nog even tijd voor een kop koffie en om de allerlaatste shekels op te maken en dan is het tijd om de boarden. Jolande zit op de achterste rij en Hans op de eerste rij van de economyclass. We vertrekken iets later dan gepland en na zo'n 4,5 uur (waar veel groepsleden wat slaap inhalen, foto's volgen :)), landen we om 21:00 uur weer veilig en wel op Schiphol. Bij de bagageband nemen we afscheid en dan gaat iedereen haar en zijns weegs. We hopen elkaar zondag weer te zien.

We hebben een mooie reis gehad en bedanken iedereen voor de gezelligheid en de zorg voor elkaar. Speciale dank aan Henk en Helma die als reisbegeleiders ons begeleid hebben en die veel tijd gestoken hebben in de voorbereiding.